Richtlijnen sponsoring

De spelregels
Het bestuur van sv Wippolder hecht aan een uniforme uitstraling van alle jeugdteams binnen onze vereniging. Deze uniformiteit is gestart met het in gebruik nemen van de huidige wedstrijdshirts bij alle jeugdteams.

Richtlijnen Sponsoring en Wippolder kleding
Algemeen:
In dit stuk zijn vastgelegd de verplichtingen en regels die gelden ten aanzien van het sponsoren van elftallen/teams en de verkoop, gebruik en beheer van Wippolder kleding.
Alle leden of degene die een functie of begeleidende taak hebben binnen de voetbalafdeling, dienen zich te conformeren aan de richtlijnen.
Van de bestuursleden wordt verwacht de richtlijnen te hanteren en uit te voeren.
Voorts streeft het bestuur naar uniformiteit van sponsoring en Wippolder kleding.
Tot slot is de PR-sponsorcommissie belast met de uitvoering van de 'Richtlijnen sponsoring en Wippolder kleding'.

Uitwerking richtlijnen Sponsoring en Wippolder kleding

De volgende richtlijnen zijn van toepassing:

1. Alle sponsor- en reclame-uitingen moeten passen binnen het Wippolder-verenigingsbeleid en KNVB-richtlijnen (zie bijlage). Dit wordt beoordeeld door de PR-sponsorcommissie.

2. Voor selectieteams gelden aparte afspraken met sponsering die ingevuld en uitgevoerd wordt door de PR-sponsorcommissie.

3. Sponsoring bij niet-selectieteams van de JO19 t/m JO7 jeugd en niet-selectieteams senioren is mogelijk onder bepaalde voorwaarden:
    • Overige gesponsorde Wippolder kleding/tassen is mogelijk bij de JO19 t/m JO7 jeugd;

• Een mogelijke shirtsponsor dient minimaal een reclamebord te nemen voordat sponsoring mogelijk is;

• Shirtsponsoring en overige gesponsorde kleding en voetbaltassen zijn in principe gerelateerd aan het team wat gesponsord wordt;

• Alle gesponsorde kleding/voetbaltassen/attributen worden aangeschaft via de sponsorcommissie;

• De bestellingen van voetbalkleding- en/of materialen wordt uitgevoerd door de PR-sponsorcommissie;

• De leverancier (Wijtman Sport/Jako) is verantwoordelijk voor het vervaardigen, produceren en leveren van de kleding.

4. Gesponsorde shirts met reclame-uitingen zijn gedurende de contractperiode eigendom van Wippolder. Overige gesponsorde kleding en voetbaltassen blijven eigendom van het betreffende team.

5. Het is niet toegestaan de kleding zonder goedkeuring van de PR-sponsorcommissie te voorzien van andere commerciële uitingen, logo's, etc.

6. Het aanschaffen/bestellen van Wippolder kleding (en merchandise) in bijzonder voor alle geledingen van de voetbalafdeling is voorbehouden aan de PR-sponsorcommissie. Zonder de goedkeuring van de PR-sponsorcommissie kan geen bestelling/levering plaatsvinden.

7. Het Wippolder-logo is eigendom van en uitdrukkelijk voorbehouden aan voetbalvereniging Wippolder, c.q. rechthebbende. Zonder toestemming van de PR-sponsorcommissie is gebruik van het Wippolder-logo niet mogelijk. Voor het overnemen, opslaan en verspreiden van (delen van) van het Wippolder-logo en gebruik van de vormgeving, op welke wijze dan ook, dient u vooraf toestemming te hebben verkregen van de PR-sponsorcommissie.

8. De leverancier (Wijtman Sport) is verantwoordelijk voor het vervaardigen, produceren en leveren van kleding (en merchandise). Daarnaast zorgt de leverancier voor een juiste financiële afwikkeling naar de penningmeester. De richtlijnen ten aanzien van de leverancier Wijtman Sport) zijn vastgelegd in gedragsregels. De inhoud van deze richtlijnen ligt vast onder voorbehoud van mogelijk door de PR-sponsorcommissie te bepalen wijzigingen en aanvullingen.

Contact: [email protected]